کد خبر : 14742 تاریخ انتشار : ۱۷شهریور ۱۴۰۳ ساعت 17:41
مدیر پزشکی انتقال خون گیلان :

نزدیک به ۱۴ هزار نفر در پویش نذر خون گیلان شرکت کردند

نزدیک به ۱۴ هزار نفر در پویش نذر خون گیلان شرکت کردند

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان گفت: ۱۳ هزار و ۷۹۳ نفر در پویش نذر خون استان مشارکت کردند.
به گزارش نیمرخ/ دکتر «گیتی ایزدی‌ پور» در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ۱۵ هزار و ۷۳۳ نفر با آغاز اجرای طرح پویش نذر خون از ابتدای ماه محرم تا پایان صفر به پایگاه‌های انتقال خون گیلان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۷۹۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی بیان کرد: از مجموع اهداکنندگان خون در گیلان هفت هزار و ۶۴۵ نفر اهداکننده مستمر، چهار هزار و ۱۱۷ نفر باسابقه بوده و ۲ هزار و ۳۱ نفر برای نخستین بار خون اهدا کردند ضمن اینکه ۱۳ هزار و ۳۲۷ نفر مرد و ۴۶۶ نفر زن بودند.
مدیر پزشکی انتقال خون گیلان با اشاره به افزایش مشارکت جوانان در پویش نذر خون امسال اضافه کرد: چهار هزار و ۴۳ نفر از اهداکنندگان در پویش نذر خون امسال جوانان بودند که اهدای خون آنان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش یافت.
وی در ادامه با مهم دانستن اهدای خون جوانان اظهار کرد: با افزایش شمار سالمندان میزان نیاز به خون نیز افزایش می‌یابد و با خارج شدن اهدا کنندگان میانسال از چرخه اهدای خون، اهداکنندگان جوان جایگزین مناسبی برای تامین خون هستند از اینرو اهدای خون جوانان اهمیت بسزایی دارد.
دکتر ایزدی‌پور از جوانان ۱۸ سال به بالا دعوت کرد تا در کنار سایر کارها و وظایف اجتماعی خود به صف اهداکنندگان خون بپیوندند و زندگی را به همنوعان و نیازمندان به خون و فرآورده‌های این مایه حیات بخش هدیه کنند.
وی با بیان اینکه حداکثر سن برای اهدای خون ۷۰ سال و برای نخستین اهدای خون ۶۵ سال است بیان کرد: سن اهداکنندگان خون باید بیش از ۱۸ سال و وزن آنان بالای ۵۰ کیلوگرم باشد ضمن این اهداکنندگان در مراجعه نخست حتما کارت ملی و اهداکننده مستمر کارت شناسایی معتبر همراه داشته باشد.
گیلان به علت گردشگرپذیربودن و آمار بالای تصادفات، جراحی‌های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان‌های نخست کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید