کد خبر : 15197 تاریخ انتشار : ۲۹مهر ۱۴۰۳ ساعت 19:23
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد

پلمب بیش از ۵۰ مرکز درمانی غیرمجاز در گیلان طی ۶ ماه

پلمب بیش از ۵۰ مرکز درمانی غیرمجاز در گیلان طی ۶ ماه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان سلامت مردم را خط قرمز نظام سلامت دانست و گفت: بیش از ۵۰ مرکز درمانی غیرمجاز در استان طی ۶ ماه نخست امسال پلمب و پرونده تخلف آن‌ها به مراجع قضایی مربوطه ارجاع شده است.
به گزارش نیمرخ/ هفتمین نشست قرارگاه نظارت بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز با حضور «محمد تقی آشوبی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونان دانشگاه، مدیران کل و نمایندگان دستگاه‌های خدماتی مرتبط با سلامت در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست انجام بازدیدهای منسجم و مداوم از موسسات سلامت محور را لازم و ضروری دانست و اظهار کرد: توسط تیم‌های بازرسین نظارت بر درمان دانشگاه و ارسال بازخورد در خصوص رعایت تعرفه‌های مصوب و ارجاع پرونده پزشکان و یا مراکز درمانی داری تخلفات متعدد تعرفه‌ای به کمیسیون ماده ۱۱ دانشگاه یکی از الزامات است.
وی با اشاره به فعالیت غیرمجاز مراکز ارائه دهنده خدمات پوست و زیبایی افزود: جلوگیری از فعالیت موسسات غیرمجاز در حیطه پوست و زیبایی در سطح استان باید بیشتر و از دخالت افراد فاقد صلاحیت، خودداری شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان سلامت مردم را خط قرمز نظام سلامت دانست و گفت: بیش از ۵۰ مرکز درمانی غیر مجاز در استان طی ۶ ماه نخست امسال پلمب و پرونده تخلف آن‌ها به مراجع قضایی مربوطه ارجاع شده است.
آشوبی با اشاره به نوع فعالیت نظام سلامت کشورهای توسعه یافته، تصریح کرد: تصدی‌گری دولت در سلامت باید به حداقل و به جای آن باید نظارت بر خدمات بخش خصوصی متمرکز شود.
وی با تاکید بر اینکه تعرفه‌های کادر درمان باید واقعی باشد، افزود: غیرواقعی بودن تعرفه‌های پزشکان و پرستاران موجب انحراف در حسن انجام کار می‌شود.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید