کد خبر : 15205 تاریخ انتشار : ۳۰مهر ۱۴۰۳ ساعت 13:22
مدیر کل امور اقتصاد و دارایی گیلان :

۹۹.۶ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در گیلان جذب شد

۹۹.۶ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در گیلان جذب شد

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی گیلان از پرداخت ۹۹.۶ درصدی اعتبارات تخصیصی بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ (مختص طرح های تولیدی و اشتغال‌ زا) در استان خبر داد و گفت: جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت بیشترین سهم تسهیلات این بخش را جذب کرده‌اند.   
به گزارش نیمرخ/ «علیرضا نوروزی بهمبری» در گفت و گو با ایرنا ، کل اعتبار تخصیصی بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به استان گیلان را ۹ هزار و ۳۹۸میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: از این محل ۹ هزار و ۳۵۹ میلیارد ریال تسهیلات به دستگاههای اجرایی جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد برکت و طرح‌هایی که در قالب نهضت احیاء قرار گرفته‌اند، پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی توانست ۲ هزارو ۶۸۴ میلیارد ریال معادل ۱۰۶.۳ درصد اعتبارات این بخش را جذب کرده و به ۳۲ طرح پرداخت کند.
وی افزود: اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز ۲ هزار و ۷۳۹ میلیارد ریال اعتبار معادل ۱۰۱.۹ درصد را جذب و به ۳۲ مورد از ۴۲ طرحی که در کمیته استانی ذیل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ مصوب شده بود، پرداخت کرد.
نوروزی گفت: سهم تسهیلات پرداخت شده از اعتبار تخصیصی هریک از دستگاه‌های اجرایی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ۹۶.۸ درصد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۹۳.۶ درصد، بهزیستی ۱۰۰ درصد، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۹۰.۷ درصد، کمیته امداد امام خمینی (ره) ۹۴.۵ درصد، بنیاد برکت ۷۷.۱ درصد و طرح‌های نهضت احیاء نیز ۱۰۰ درصد بوده است.
وی تاکید کرد: بانک کشاورزی با پرداخت ۲ هزار و ۷۸۱ میلیارد ریال معادل ۲۹.۷ درصد و صندوق کارآفرینی امید با هزار و ۷۵۲ میلیارد ریال معادل ۱۸.۷ درصد بیشترین تسهیلات پرداختی را در بین بانک‌ها و موسسات مالی داشتند.
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان تصریح کرد: در بین ۱۷ شهرستان استان هم رشت با ۴۳ درصد، لاهیجان ۱۰ درصد و تالش هفت درصد بیشترین میزان همچنین سیاهکل و رضوانشهر ۰.۵ درصد و ماسال ۰.۷ درصد کمترین سهم از تسهیلات پرداختی را به خود اختصاص داده اند.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید