در پی بروز اختلال در برخی سامانههای بانکی کشور و گزارش حملات سایبری به تعدادی از بانکها، خدمات مبتنی بر کارت بهصورت موقت از دسترس خارج شد و تیمهای فنی در حال رفع مشکلات هستند.
به گزارش نیمرخ/ در پی بروز اختلال مجدد در برخی سامانهها و خدمات بانکی کشور، شرکت خدمات انفورماتیک بهمنظور پیشگیری از هرگونه دسترسی غیرمجاز و صیانت از امنیت دادهها و داراییهای مشتریان، ارائه خدمات مبتنی بر کارت را بهصورت موقت متوقف کرد.
بر اساس گزارش کاربران و مشتریان بانکها، از صبح امروز برخی سامانهها و خدمات بانکی با کندی و اختلال مواجه شده و مشکلاتی در انجام تراکنشها، دسترسی به خدمات آنلاین و استفاده از برخی درگاههای بانکی گزارش شده است.
این اختلالات در حالی ادامه دارد که پیش از این نیز بانکهای ملی، صادرات و تجارت با مشکلات مشابه روبهرو شده بودند. همچنین امروز گزارشهایی از اختلال در خدمات بانکهای کشاورزی، رفاه و چند بانک دیگر دریافت شده است.
شرکت خدمات انفورماتیک در اطلاعیهای اعلام کرد: در پی بروز برخی اختلالات در سامانههای کارتمحور بانکهای ملی، صادرات و تجارت که ناشی از حملات سایبری گزارش شده است، این شرکت برای جلوگیری از هرگونه دسترسی غیرمجاز و حفاظت از امنیت دادهها و داراییهای مشتریان، ارائه خدمات مبتنی بر کارت را بهطور موقت از دسترس خارج کرده است.
در این اطلاعیه آمده است که تیمهای فنی و متخصصان امنیت سایبری در حال رفع اختلالات ایجادشده هستند تا امکان بهرهبرداری مجدد از خدمات در سریعترین زمان ممکن فراهم شود.
شرکت خدمات انفورماتیک ضمن عذرخواهی از مشتریان بابت وقفه ایجادشده در انجام امور بانکی، از کاربران خواست اخبار و اطلاعات مربوط به زمان بازگشت خدمات به وضعیت عادی را صرفاً از طریق مراجع رسمی و درگاههای اطلاعرسانی معتبر پیگیری کنند.
این شرکت تأکید کرد تمام ظرفیتهای فنی برای رفع مشکلات و بازگرداندن خدمات بانکی به شرایط عادی به کار گرفته شده است.