رتبه-گیلان-در-ازدواج-طلاق-و-فرزند-آوری-مناسب-نیست<-span><-span><-p> " /> رتبه-گیلان-در-ازدواج-طلاق-و-فرزند-آوری-مناسب-نیست<-span><-span><-p> " />
کد خبر : 3065 تاریخ انتشار : ۱۸خرداد ۱۴۰۱ ساعت 00:18

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

رتبه گیلان در ازدواج، طلاق و فرزند آوری مناسب نیست


	رتبه گیلان در ازدواج، طلاق و فرزند آوری مناسب نیست

نیمرخ گیلان/مریم شوکتی

وحید یامین‌پور در جلسه ستاد ساماندهی جوانان در رشت گفت: پرداخت وام ازدواج در کشور به طور میانگین ۱۷۴ درصد افزایش یافته است.
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی جوانان در سالن الغدیر استانداری گیلان در رشت، با ابراز خرسندی از اختصاص ۹۴ درصدی وام ازدواج در برخی از استان‌های کشور گفت: در حوزه وام ازدواج در برخی از استان‌ها تا ۹۴ درصد پرداخت داشتیم که این امر حاکی از افزایش ۱۷۴ درصدی پرداخت وام ازدواج در کشور در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.
به گفته وحید یامین‌پور، در بیانیه گام دوم به مسئله جوان‌گرایی توجه ویژه شده است و یکی از اهداف دولت توجه و استفاده از ظرفیت جوانان در عرصه‌های مختلف اجرایی است که در این خصوص دولت برنامه‌هایی دارد.
در سند تحول دولت که چندی پیش ابلاغ شد به مسئله جوانان تاکید شده لذا باید جوانان برای گرفتن مناصب در کنار مدیران ارشد قرار گیرند.
حداکثر سن فرمانداران در برخی از استان‌های کشور ۴۰ سال است و از ۶ وزارت خانه که عضو ستاد جوانان هستند بیشتر انتصابات متولدین ۵۷ به بعد هستند و این روند در کشور و توسط دولت ادمه‌دار است.
کشور ما جوانان نخبه علمی خوبی دارد که اگر از این ظرفیت به درستی در مناصب مختلف استفاده شود می‌توان بر بسیاری از مشکلات فائق آمد.
رتبه گیلان در حوزه ازدواج، طلاق و فرزند آوری را مناسب نیست و سن ازدواج دختران در گیلان ۲۵ و در کشور ۲۳ و سن ازدواج پسران در گیلان ۲۸ و در کشور ۲۷ سال است که همین افزایش سن ازدواج تاثیر منفی خود را بر روی فرزند آوری خواهد گذاشت.
بر اساس آخرین آماردریکسال گذشته ۷ هزار طلاق ددر گیلان ثبت شده است هر چند نرخ ازدواج بعد از یک دهه در سال ۹۹ در کشور مثبت شده و در ۶ ماه اول ۱۴۰۰ نیز نرخ ازدواج مثبت بوده است.
در هر شهرستان باید خانه ازدواج ایجاد شود تا از این طریق بتوان با برگزاری دوره‌هایی، ازدواج آسان را در جامعه رواج داد.
وضعیت پرداخت وام ازدواج در گیلان بسیار مناسب است و در دو ماه نخست امسال ۴۰۰ میلیارد تومان وام ازدواج بیش از ۳ هزار نفر از متقاضیان از بین ۱۲ هزار متقاضی پرداخت شده است.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید