ضرورت-به-روز-رسانی-ناوگان-حمل-و-نقل-عمومی-در-گیلان<-span><-span><-p> " /> ضرورت-به-روز-رسانی-ناوگان-حمل-و-نقل-عمومی-در-گیلان<-span><-span><-p> " />
کد خبر : 5878 تاریخ انتشار : ۲۸آذر ۱۴۰۱ ساعت 11:15

استاندار گیلان تاکید کرد

ضرورت به روز رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی در گیلان


	ضرورت به روز رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی در گیلان

استاندار گیلان با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل و نقل استان گفت: رفع مشکلات این حوزه نیازمند عزم استانی است و باید در زمانی مناسب به مشکلات آن رسیدگی شود.
به گزارش نیمرخ گیلان/ اسدالله عباسی به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در جمع فعالان این عرصه در اداره کل راهداری استان اظهار کرد: حمل و نقل نبض توسعه اقتصادی و رفاه مردم است.
استاندار گیلان با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل و نقل استان بیان کرد: رفع مشکلات این حوزه نیازمند عزم استانی است و از آنجایی که حمل و نقل بر شئون مختلف زندگی ما تأثیرگذار است باید در زمانی مناسب به مشکلات این حوزه رسیدگی شود.
وی با بیان اینکه اتوبوس‌های فعال در گیلان نیازمند به روز رسانی و نوسازی است ، تصریح کرد: تمامی دست اندرکاران امر باید بدون هیچ‌گونه اهمالی نسبت به رفع مشکلات این حوزه اثرگذار اقدام کنند.
عباسی با اشاره به حوادث اخیر کشور تصریح کرد: با وجود جوسازی‌ها و حتی تهدید دشمنان، فعالان حوزه حمل و نقل در گیلان بدون توجه به سخنان بیهوده آنها به کار خود پرداختند و این بخش روان تر از قبل به فعالیت خود ادامه داد.
وی با تاکید بر ضرورت بروزرسانی ناوگان تاکسی بیان کرد: بخشی از ناوگان تاکسی استان فرسوده است و با توجه به اهمیت آن در امر حمل و نقل باید هر چه سریع‌تر نسبت به آماده کردن شرایط نوسازی آن اقدام کنیم.
استاندار گیلان با تاکید بر بهسازی نقاط حادثه خیز در استان گیلان عنوان کرد: علاوه بر بهسازی نقاط حادثه خیز، توسعه راه آهن و حمل و نقل دریایی نیز مورد توجه است.
وی تاکید کرد: اعتبار ویژه ای برای افزایش شمار دوربین‌های نظارتی اختصاص داده می‌شود.

میانگین سن ناوگان حمل و نقل گیلان،بیش از میانگین کشوری است

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان هم در این مراسم گفت: میانگین سن ناوگان حمل و نقل بار و مسافر استان در بخش های مختلف بین یک تا پنج سال از متوسط کشوری بیشتر است.

غلامعلی نیک‌فهم به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در جمع فعالان این عرصه که با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان برگزار شد، اظهار کرد: میانگین سن ناوگان حمل و نقل کالا در گیلان ۲۰.۷۴ سال است حال آنکه در کشور این نرم ۱۶.۹۲ و در بخش حمل و نقل مسافر نیز میانگین سنی اتوبوس ۱۱.۲۱ سال و متوسط کشوری ۱۲.۶سال است برای مینی بوسهای استان نیز ۳۱.۲۹ سال و متوسط کشور۲۶.۷۵ سال و سواری ۱۱.۵۱ که این متوسط در کشور ۱۱.۷۴ سال می باشد.
وی با اشاره به فعالیت ۱۰ هزار و ۶۷۴ دستگاه حمل و نقل عمومی بار و مسافر در گیلان عنوان کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۷۳۹ دستگاه در بخش حمل و نقل مسافر شامل ۱۳۸ دستگاه اتوبوس، ۶۷۱ دستگاه مینی بوس، هزار و ۹۳۰ سواری و هفت هزار و ۹۳۵ دستگاه ناوگان حمل و نقل کالا در استان فعال است.
این مسئول با بیان اینکه هفت پایانه مسافربری عمومی، ۲ پایانه خصوصی و سه پایانه بار در استان فعالیت می کنند، افزود: در حوزه مسافر نیز یک کانون حمل و نقل مسافر، هشت انجمن صنفی شرکت ها، پنج انجمن صنفی رانندگان و یک اتحادیه شرکت های تعاونی سواری کرایه در گیلان وجود دارد.
وی با بیان اینکه ۲۶ آذر روز حمل و نقل و اول دی روز راهدار نام گرفته است، اضافه کرد: حمل و نقل و راهداری ۲ شغل مهم، سخت و سنگین در کشور است اگر هر کدام در صحنه نباشد، صادرات و حوزه اقتصادی و اجتماعی کشور متلاطم می شود.

نوسازی ناوگان حمل و نقل گیلان ضرورت دارد
رئیس کانون حمل و نقل کالای استان گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه چرخ حمل و نقل فرسوده است، اظهار کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل ضرورت دارد از این‌رو باید به این مهم توجه ویژه شود.
اسحاق نبی نیا با اشاره به نقش مهم صنعت حمل و نقل بیان داشت: در بخش حمل و نقل کالا اگر مایحتاج مردم به موقع نرسد یا مواد اصلی کارخانه ها برای تولید تامین نشود به طور قطع با مشکل مواجه خواهیم شد که این نشان از اهمیت این حوزه است.
وی به مشکلات شرکت های حمل و نقل کالا در گیلان با سازمان های امور مالیاتی و تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: رانندگان نیز وضعیت درآمدی مناسبی ندارند از اینرو نیازمند توجه و رفع مشکلاتشان هستند.

فعالیت ۱۴۹ شرکت حمل و نقل مسافر و ۹ پایانه مسافربری در گیلان
رئیس کانون حمل و نقل مسافر گیلان هم با اشاره به فعالیت ۱۴۹ شرکت حمل و نقل مسافر و ۹ پایانه مسافربری در گیلان عنوان کرد: باید تسهیلاتی برای بازسازی این پایانه ها در نظر گرفته شود.
ناصر یوسفی با بیان اینکه فرسودگی ناوگان حمل و نقل در گیلان از مشکلات این صنعت است، اضافه کرد: افزایش بی رویه اقلام ویژه حمل و نقل شامل لاستیک خودرو و سایر ملزومات مشکلاتی را ایجاد می کند که باید اقدام موثری برای تامین و تسهیل دسترسی آنان به این اقلام با نرخ مناسب هم برنامه ریزی شود تا عاشقان این کار را از دست ندهیم.
۲۶ آذر تا اول دی ماه هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری نام گرفته‌ است.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید