مقاوم-سازی57-درصد-واحدهای-مسکونی-روستایی-در-گیلان<-span><-span><-p> " /> مقاوم-سازی57-درصد-واحدهای-مسکونی-روستایی-در-گیلان<-span><-span><-p> " />
کد خبر : 5918 تاریخ انتشار : ۴دی ۱۴۰۱ ساعت 16:05

مدیرکل بنیاد مسکن استان خبرداد

مقاوم سازی۵۷ درصد واحدهای مسکونی روستایی در گیلان


	مقاوم سازی57 درصد واحدهای مسکونی روستایی در گیلان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از مقاوم سازی 57 درصدی واحدهای مسکونی روستایی گیلان خبر داد و گفت : در حال حاضر شاخص مقاوم سازی واحدهای روستایی کشور 49 درصد است.
به گزارش نیمرخ گیلان/ مهندس حامد دائمی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان به مناسبت فرا رسیدن 5 دی (روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی و سالروز زلزله غمبار بم ) در گفتگویی اظهار کرد: ما در کشوری زندگی می کنیم که به تناوب شاهد وقوع حوادث و بلایای طبیعی و گاها غمبار و تاسف آور هستیم که جبران خسارات برخی از این حوادث به ویژه خسارات جانی غیرممکن است؛ لذا جلب توجه عمومی به عواقب و نتایج ناشی از پدیده‌ها و حوادث طبیعی و غیرمترقبه، شناخت و احصا اقدامات و تمهیدات پیشگیرانه به منظور کاهش خسارات ناشی از آن و توسعه فرهنگ ایمنی در جامعه یکی از ضروریات است.
دائمی افزود: آموزش عمومی، حمایت از ابتکارات و فعالیت‌های علمی، نظارت بر ساخت و سازها، ظرفیت سازی نهادی و نیروی انسانی، بکارگیری تجهیزات و ابزارهای لازم، استفاده از فناوری‌های نوین، توسعه سیستم‌های هشدار و پایش و اتخاذ سیاست‌های راهبردی، مواردی است که زمینه را برای رسیدن به اهداف مورد نظر فراهم می‌آورد.

گیلان بیشترین خسارات ها را وقوع زلزله دید
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان افزود: طبق آمارها، ارقام و مستندات موجود، بیشترین خساراتی که از دوره‌های گذشته تاکنون به گیلان وارد شده، به خاطر وقوع زلزله بوده است؛ از سوی دیگر بحث وجود گسل‌های بسیار زیاد و متعدد، در مرکز، شرق و غرب  این منطقه را به استانی زلزله‌خیز در سطح کشور تبدیل کرده است.
بنیاد مسکن گیلان از شاخص مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی کشور جلوتر است
 دائمی از مقاوم سازی 57 درصد واحدهای مسکونی روستایی استان خبر داد و گفت: طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن،  تعداد دویست ونود هفت هزار و 697 واحد مسکونی در دو هزار و 631 روستای دارای سکنه در سطح استان وجود دارد که از این تعداد، یکصد و هفتاد هزار و 263 واحد مقاوم و از استحکام کامل برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر شاخص مقاوم سازی واحدهای روستایی کشور 49 درصد است، خاطر نشان کرد: طرح بهسازی مسکن روستایی از سال 1384 توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با هدف بهبود کیفیت مسکن و بافت روستایی و ارتقاء سطح ایمنی، بهداشتی، رفاه و آسایش مسکن روستایی آغاز و در استان گیلان تاکنون یکصد ودوازده هزار و 233 فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

متقاضیان روستایی برای دریافت متمم تسهیلات 100 میلیونی اقدام کنند
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سهمیه گیلان در طرح ویژه مسکن روستایی سال 1401 را هفت هزار واحد اعلام کرد و تصریح کرد: از این تعداد چهارهزار و 725سهمیه به استان ابلاغ و هزار و 625 نفر هم به بانک های عامل معرفی و در مرحله انعقاد قرارداد هستند.
وی به پرداخت تسهیلات 200 میلیونی اشاره کرد و افزود: آن دسته از متقاضیان روستایی که از تاریخ 25/08/1400 تسهیلات 100 میلیونی دریافت کردند،می توانند با مراجعه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خود، نسبت به معرفی نامه دریافت متمم تسهیلات اقدام نمایند.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید