ورود-۹۳-هزار-خودرو-به-گیلان-همزمان-با-موج-دوم-سفرهای-نوروزی<-span><-span><-p> " /> ورود-۹۳-هزار-خودرو-به-گیلان-همزمان-با-موج-دوم-سفرهای-نوروزی<-span><-span><-p> " />
کد خبر : 605 تاریخ انتشار : ۷فروردین ۱۴۰۱ ساعت 15:12

مدیرکل راهداری گیلان خبر داد

ورود ۹۳ هزار خودرو به گیلان همزمان با موج دوم سفرهای نوروزی


	ورود ۹۳ هزار خودرو به گیلان همزمان با موج دوم سفرهای نوروزی

مدیرکل راهداری گیلان، از ورود ۹۰۶ هزار و ۵۲۷ وسیله نقلیه به استان و خروج ۶۸۵ هزار و ۹۲۶ وسیله نقلیه از استان خبر داد و گفت: در مجموع شاهد تردد یک میلیون و ۵۹۲ هزار و ۴۵۳ وسیله نقلیه در محورهای گیلان بودیم.

فریبرز مرادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت تردد روزانه خودرو در استان گیلان، اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته و همزمان با موج دوم سفرهای نوروزی، ۹۳ هزار و ۵۲۹ وسیله نقلیه وارد استان گیلان شده است.

وی با بیان اینکه در مدت مذکور ۹۹ هزار و پنج وسیله نقلیه از استان گیلان خارج شده است، افزود: بیشترین میزان ورودی استان از طریق محور آزادراه قزوین - رشت با تعداد ۴۴ هزار و دو وسیله نقلیه و پس از آن محور رامسر - چابکسر با تعداد ۳۳ هزار و ۶۱۴ وسیله نقلیه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، بیشترین میزان خروجی از استان را نیز از طریق محور آزادراه رشت - قزوین با تعداد ۴۷ هزار و ۹۸۷ وسیله نقلیه دانست و خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته ساعات اوج تردد در کل محورهای استان بین ساعات ۱۷ الی ۱۸ و کمترین تردد بین ساعات پنج الی شش صبح بوده است.

مرادی، با بیان اینکه سرعت متوسط وسائل نقلیه در محورهای استان گیلان ۶۵ کیلومتر در ساعت است، گفت: براساس آخرین آمار دریافتی از ۴۲ دستگاه ترددشمار استان طی مدت مذکور محور لاهیجان - آستانه اشرفیه با متوسط تردد ساعتی ۲۴۹۶ وسیله نقلیه و پس از آن محور لاهیجان لنگرود با متوسط تردد ساعتی ۲۳۲۶ وسیله نقلیه پرترددترین محورهای استان بودند.

وی با اشاره به آمار ورودی و خروجی استان گیلان از ابتدای طرح نوروزی تاکنون، اضافه کرد: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ لغایت ششم فروردین ۱۴۰۱ شاهد ۳۵ درصد افزایش در ورود به استان و ۲۱ درصد افزایش در خروج از استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از ورود ۹۰۶ هزار و ۵۲۷ وسیله نقلیه به استان و خروج ۶۸۵ هزار و ۹۲۶ وسیله نقلیه از استان خبر داد و گفت: در مجموع شاهد تردد یک میلیون و ۵۹۲ هزار و ۴۵۳ وسیله نقلیه در محورهای گیلان بودیم.

وی با بیان اینکه طی مدت مذکور ۱۵ هزار و ۹۷۰ سفر درون استانی و برون استانی با وسائل نقلیه عمومی انجام شده و در پی آن ۷۹ هزار و ۹۲۲ مسافر جابجا شده اند، یادآور شد: تعداد مسافرین حمل و نقل عمومی برون شهری استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد کاهش داشته است.

مرادی اضافه کرد: در این مدت تعداد ۹۳۹۹ تماس از طریق سامانه ۱۴۱ دریافت و توسط کارشناسان مرکز مدیریت راه های استان پاسخ داده شد.


 

 

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید