ایجاد-بیش-از-۱۴-هزار-فرصت-شغلی-برای-مددجویان-کمیته-امداد-گیلان-در-سال-جاری<-span><-span><-p> " /> ایجاد-بیش-از-۱۴-هزار-فرصت-شغلی-برای-مددجویان-کمیته-امداد-گیلان-در-سال-جاری<-span><-span><-p> " />
کد خبر : 6311 تاریخ انتشار : ۳بهمن ۱۴۰۱ ساعت 18:35

ایجاد بیش از ۱۴ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد گیلان در سال جاری


	ایجاد بیش از ۱۴ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد گیلان در سال جاری

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان  گفت: طی ۱۰ ماه گذشته ، کمیته امداد گیلان با پرداخت ۹۱۹میلیارد تومان تسهیلات، ۱۴ هزار و ۳۱۰فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد کرده است.
به گزارش نیمرخ گیلان به نقل از ایرنا/ حبیب اله رضا دوست این فرصت های شغلی را در بخش های کشاورزی، خدمات و صنعتی عنوان کرد و افزود: یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۱۶، تبصره ۱۸ و صندوق ولایت امداد برای بخش اشتغال کمیته امداد استان پیش بینی شده که تاکنون حدود ۹۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغالزایی مددجویان با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت هفت ساله پرداخت شده است.
وی با تاکید بر اینکه فردی که توانایی کار دارد، قرار نیست همواره تحت پوشش کمیته امداد بماند، افزود: رویکرد کمیته امداد توانمند کردن و مهارت آموزی مددجویانی است که توانایی انجام کار دارند تا بتوانند با خودکفا شدن، از مهارت خود برای ایجاد در آمد مناسب و رفاه بیشتر استفاده کنند.
رضا دوست با بیان اینکه ۵۰ درصد فرصت های شغلی کشور باید توسط این نهاد ایجاد شود، از جشن توانمند سازی و خودکفایی چهار هزار نفر از مددجویان کمیته امداد استان در نیمه دوم بهمن ماه امسال خبر داد.
معاون اشتغالزایی و خودکفایی کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه این نهاد به دو مدل هدایت شغلی و راهبری شغلی؛ اشتغالزایی و توانمند سازی مددجویان را اجرا می کند، اظهار داشت: در هدایت شغلی مددجویان توانایی اولیه برای ساماندهی کسب و کار دارند اما فاقد مهارت، سرمایه و توان فروش هستند.
وی ادامه داد: درباره راهبری شغلی مددجویان فاقد توانمندی‌های اولیه، برای تولید و اشتغال نیازمند راهبرانی هستیم که به اصطلاح دست آنان را گرفته و قدم به قدم پیش می رود؛ در این روش مددجویان را به راهبران شغلی که یک کارآفرین و صاحب یک بنگاه اقتصادی است، وصل می کنیم .
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان خاطر نشان کرد: در مدل یاد شده، اشتغالزایی از آموزش تا اشتغال توسط کارآفرین حرفه ای یا همان راهبر انجام می شود.
رضا دوست یادآورشد: گاهی مددجو مهارت لازم را دارد و می تواند حتی برای دیگران نیز کارافرینی کند که به این مددجویان برای اشتغالزایی شان تسهیلات کارآفرینی پرداخت می شود .
وی با بیان اینکه سیاست اصلی کمیته امداد توانمند سازی اقتصادی مددجویان در بخش های مختلف اعم از کشاورزی، خدمات و صنعتی است، تصریح کرد: مددکاران در شهرستان‌ها مددجویانی را که توانمندی کار دارند، شناسایی و جهت مشاوره شغلی به حوزه اشتغال معرفی می کنند.
وی اظهار داشت : برهمین اساس به افرادی که مهارت ندارند، آموزش های لازم توسط سازمان های مربوطه و متولی با هزینه کمیته امداد به صورت رایگان داده می شود.
رضا دوست تصریح کرد: گاهی مددجویان با استفاده از خدمات کارفرمایی به‌کار گرفته می شوند که در این صورت، کمیته امداد تا دو سال بیمه این مددجویان فعال را برعهده می گیرد و یا به ازای جذب هر نیرو، به صاحب بنگاه اقتصادی تا سقف چهار میلیارد تومان با سرانه ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرص الحسنه پرداخت می کند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان آموزش ها را شامل سه سطح دانست و افزود: بخشی از آموزش ها مقدماتی، بخشی مهارتی و بخشی هم توسعه و پایدار سازی است.
رضا دوست با بیان اینکه کمیته امداد برای اشتغالزایی پایدار مددجویان تمامی مراحلی که باید فرد طی کند تا اشتغالش پایدار بماند حمایت و پشتیبانی می کند، گفت: کمیته امداد استان از مرحله آموزش تا بازاریابی، مددجویان را پشتیبانی و حتی با خرید تضمینی تولیدات‌شان از آنان حمایت می کند.
بیش از ۱۲۷ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد گیلان قرار دارند.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید