ساخت-حدود-5500-مسکن-مددجویی-در-گیلان<-span><-span><-strong><-span><-p> " /> ساخت-حدود-5500-مسکن-مددجویی-در-گیلان<-span><-span><-strong><-span><-p> " />
کد خبر : 6349 تاریخ انتشار : ۶بهمن ۱۴۰۱ ساعت 10:30

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان خبر داد

ساخت حدود ۵۵۰۰ مسکن مددجویی در گیلان


	ساخت حدود 5500 مسکن مددجویی در گیلان

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه این نهاد تفاهم نامه‌های مختلفی را برای ساخت و یا مشارکت در ساخت مسکن اعم از نهضت ملی مسکن و محرومان دارد، گفت: در حال حاضر حدود ۵۴۷۰ مسکن محرومان با مشارکت بنیاد مسکن در استان در حال ساخت است.
به گزارش نیمرخ گیلان/ حامد دائمی در گفت و گو با ایرنا افزود: بنیاد مسکن با کمیته امداد برای ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن مددجویی تفام نامه منعقد کرده بود که سهمیه گیلان در آن ۷۵۰ واحد در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: در همین راستا تا کنون برای بیش از ۴۰۰ واحد پرونده تشکیل شده است و ۳۶۸ فقره برای اخذ وام به بانک معرفی شده اند.
دائمی به تفاهم نامه دیگری با بنیاد مسکن اشاره و بیان کرد: همچنین امسال تفاهم نامه ای بین بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و کمیته امداد نیز برای ساخت محرومان منعقد شد که از ۱۰ هزار واحد پیش بینی شده برای کشور ساخت ۱۳۰ واحد سهمیه گیلان تعیین شده است.
وی مدت زمان تعیین شده برای اجرای این پروژه را ۲ ساله عنوان و تصریح کرد: تا کنون از ۱۳۰ واحد پیش بینی شده برای استان ۹۰ پرونده برای دریافت تسهیلات تشکیل شده است؛ ضمن اینکه ۳۳ واحد نیز به مرحله گچ و خاک رسیده است.
دائمی در ادامه به تفاهم نامه دیگری بین بنیاد مسکن گیلان، استانداری و سازمان برنامه و بودجه برای ساخت مسکن محرومان اشاره و اظهار کرد: در این تفاهم نامه که از سال ۹۹ بین دستگاههای یاد شده برای ساخت ۲ هزار و ۹۰۰ واحد منعقد شد، بخشداری ها و دهیاری ها به عنوان نماینده استانداری محرومان را شناسایی می کنند.
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: در این طرح برای ساخت هر واحد ۳۰ میلیون تومان وام بلاعوض و تسهیلات از سوی بنیاد مسکن پرداخت می شود که در حال حاضر یک هزار و ۶۸۵ واحد به مرحله نازک کاری رسیده و مابقی بهره‌ برداری شده است
طرح مددجویی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد را شامل می شود اما محرومان ممکن است خانوارهایی تحت پوشش کمیته امداد نباشند اما توانایی تامین مسکن را نداشته باشند که با شناسایی دهیاری ها به بنیاد مسکن معرفی می شوند.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید