دستگیری-۵۷۲-سارق-در-طرح-عملیاتی-۱۰-روزه-پلیس-گیلان<-span><-span><-p> " /> دستگیری-۵۷۲-سارق-در-طرح-عملیاتی-۱۰-روزه-پلیس-گیلان<-span><-span><-p> " />
کد خبر : 6661 تاریخ انتشار : ۷اسفند ۱۴۰۱ ساعت 10:39

فرمانده نیروی انتظامی گیلان خبر داد

دستگیری ۵۷۲ سارق در طرح عملیاتی ۱۰ روزه پلیس گیلان

کاهش ۱۵ درصدی سرقت خودرو در گیلان


	دستگیری ۵۷۲ سارق در طرح عملیاتی ۱۰ روزه پلیس گیلان

فرمانده نیروی انتظامی گیلان گفت: درطرح عملیاتی ۱۰ روزه مقابله با سرقت های خرد و مهم در گیلان، ۵۷۲ سارق دستگیر شدند.

به گزارش نیمرخ گیلان به نقل از ایرنا/ سردار عزیزالله ملکی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای اجرای این طرح در جمع خبرنگاران در رشت اظهار کرد: با توجه به اینکه رویکرد فرمانده کل نیروی انتظامی کشور اجرای بخشی عملیاتی است، طرح مبارزه با سرقت از ۲۵ بهمن تا چهارم اسفندماه در گیلان انجام شد.

وی افزود: البته گیلان جزو استان‌های هدف نبود اما به صورت داوطلب این طرح اجرا شد که در نهایت این سارقان دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح ۹۰ فقره سرقت از منزل کشف و ۱۰۵ سارق و ۱۵۸ سرقت از اماکن دولتی شناسایی و طی آن ۱۴۷ سارق دستگیر شددند.

دستگیری 106 سارق  تجهیزات برق درطرح عملیاتی ۱۰ روزه پلیس

فرماندهی نیروی انتظامی گیلان اضافه کرد: در زمینه سرقت کابل و تجهیزات برق نیز ۱۹۶ فقره شناسایی و ۱۰۶ سارق در این خصوص دستگیر شد و سایر سرقتها نیز مربوط به وسایل نقلیه بود.

سردار ملکی بیان کرد: این طرح ویژه مقابله با سارقان و مالخران بود که ۷۶۴ فقره سرقت کشف و علاوه بر دستگیری ۵۷۲ سارق، ۵۷ مالخر نیز دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح ۲ فقره سرقت مسلحانه بود که سارقان در هر ۲ مورد قبل از انجام، دستگیر و سلاح‌های آنان کشف و ضبط شد.

وی در ادامه گفت: ما تمام توان خود را بکار می گیریم تا اموال مسروقه مردم برگردانده شود و انتظار داریم با توجه به نزدیک شدن به سال نو مردم نیزرعایت موارد ایمنی را داشته باشند و به توصیه های پلیس عمل کنند.

کشف 66 درصد سرقتها در گیلان  طی سال جاری

فرمانده نیروی انتظامی گیلان اظهار کرد: البته این طرح در آینده نیز انجام می شود؛ ضمن آنکه از ابتدای سال تاکنون ۶۶ درصد از سرقتها در گیلان کشف شد که از این لحاظ این استان رتبه پنجم را در کشور دارد.

سردار ملکی افزود: گیلان از لحاظ سرقت یکی از استان‌های امن محسوب می شود و در رتبه چهاردهم قرار دارد و از ابتدای امسال تاکنون سرقت مسلحانه ازبانک و طلافروشی نداشتیم و فقط یک سرقت نافرجام طلافروشی داشتیم که سارق دستگیر شد.

کاهش ۱۵ درصدی سرقت خودرو در گیلان

وی با بیان اینکه در بخش سرقت خودرو نیز گیلان کاهش ۱۵ درصدی نسبت به سال گذشته دارد، عنوان کرد: اما مردم باید رعایت بیشتری کنند زیرا برخی از سرقتها زمانی انجام شد که خودروها روشن بوده و سوئیچ روی خودرو قرار داشت.

وی اضافه کرد: البته در این بخش نیز از سامانه پایشی بهره بردیم و حدود ۲۰۰ خودرو را شناسایی کردیم که از این تعداد ۱۱۸ خودرو سرقتی بودند.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان در خاتمه گفت: با توجه به اینکه گیلان استانی مهمانپذیر است، هرسال میلیونها هموطن در ایام تعطیلات سال نو وارد گیلان می شوند و بدین منظور نیروهای کمکی به ما می پیوندند و از لحاظ فیزیکی و فنی ورودی های گیلان رصد می شود.

 

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید