تجمع-گل-و-لای-در-سطح-۵۰-کیلومتر-از-راه-های-مواصلاتی-رودبار<-span><-span><-p> " /> تجمع-گل-و-لای-در-سطح-۵۰-کیلومتر-از-راه-های-مواصلاتی-رودبار<-span><-span><-p> " />
کد خبر : 6790 تاریخ انتشار : ۲۰اسفند ۱۴۰۱ ساعت 10:10

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان عنوان کرد

تجمع گل و لای در سطح ۵۰ کیلومتر از راه های مواصلاتی رودبار


	تجمع گل و لای در سطح ۵۰ کیلومتر از راه های مواصلاتی رودبار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به بارش سیل آسای باران در رودبار گفت: حدود ۵۰ کیلومتر از راه های مواصلاتی شهرستان رودبار درگیر سیلاب و ریزش کوه و تجمع گل و لای شد.
به گزارش نیمرخ گیلان به نقل از ایسنا/ غلامعلی نیک فهم با اشاره به عملکرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در زمان بارش سیل آسای باران و وقوع سیلاب در محدوده شهرستان رودبار در شامگاه پنجشنبه ۱۸ اسفند ماه اظهار کرد: بارش شدید باران و وقوع سیلاب، منجر به ریزش سنگ و تجمع گل و لای در بخش وسیعی از سطح راه های مواصلاتی شهرستان رودبار شد.
وی افزود: بیش از ۵۰ کیلومتر از راه های مواصلاتی شهرستان رودبار از جمله مقاطع زیادی از آزادراه رشت - قزوین و محورهای منجیل - لوشان(جاده قدیم)، منجیل - رودبار، رودبار - امامزاده هاشم(جاده قدیم)، منجیل - گیلوان و محورهای فرعی توتکابن - بره سر و لوشان - کلیشم درگیر سیلاب و ریزش کوه شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه چندین اکیپ راهداری شامل راهداران و ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک بلافاصله با حضور در مقاطع تحت تاثیر سیلاب، نسبت به ریزش برداری، پاکسازی و بازگشایی راه ها اقدام کردند، گفت: عملیات ریزش برداری، پاکسازی و بازگشایی راه ها در بیش از ۳۰ مقطع از راه های مواصلاتی شهرستان رودبار انجام شد.

اجرای عملیات راهداری توسط ۳۱ راهدار
نیک فهم از اجرای عملیات راهداری توسط ۳۱ راهدار خبر داد و متذکر شد: تعداد ۱۷ دستگاه ماشین آلات(شامل ۱۵ دستگاه متعلق به راهداری و دو دستگاه متعلق به بخش خصوصی) در این عملیات حضور داشتند.
وی با بیان اینکه تعداد چهار دستگاه خودروی آتش نشانی برای کمک به پاکسازی و شستشوی سطح راه ها در این عملیات مشارکت داشتند، خاطرنشان کرد: به غیر از محور پونل - خلخال که به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است، سایر راه های مواصلاتی و محورهای شریانی استان باز و ترافیک در آنها در جریان است.
مدیرکل راهداری گیلان همچنین از وقوع یک مورد تخریب کناره جاده ناشی از بارش باران در شهرستان فومن، محدوده ماکلوان - فومن(لارچشمه) خبر داد و اضافه کرد: تردد در این محور نیز با احتیاط در جریان است؛ اقدامات لازم انجام شده و و در حال برآورد خسارت جهت انجام عملیات راهداری هستیم.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید