افزایش-بیش-از-100-درصدی-بودجه‌-۱۴۰۲-برای-فعالیتهای-فرهنگی-و-ورزشی-شهر-رشت<-span><-span><-p> " /> افزایش-بیش-از-100-درصدی-بودجه‌-۱۴۰۲-برای-فعالیتهای-فرهنگی-و-ورزشی-شهر-رشت<-span><-span><-p> " />
کد خبر : 6830 تاریخ انتشار : ۲۳اسفند ۱۴۰۱ ساعت 23:52

علیرضا تاج شهرستانی در آخرین جلسه  کمیسیون فرهنگی عنوان کرد

افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی بودجه‌ ۱۴۰۲ برای فعالیتهای فرهنگی و ورزشی شهر رشت


	افزایش بیش از 100 درصدی بودجه‌ ۱۴۰۲ برای فعالیتهای فرهنگی و ورزشی شهر رشت

رئیس کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی شورای شهر رشت گفت: در صورت پیوستن به شبکه شهرهای جهانی "صنایع دستی جهان" ، شهر رشت اولین شهر کشور خواهد بود که دارای دو "برند" ثبت شده در سازمان "یونسکو" می شود.
به گزارش نیمرخ گیلان/«علیرضا تاج شهرستانی» در شصت و دومین و آخرین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت در سال 1401 به تشریح عملکرد این کمیسیون  پرداخت و اظهار کرد: بودجه 1402 برای فعالیتهای فرهنگی و ورزشی شهر رشت بیش از  100 درصد رشد دارد که رقمی بی سابقه است.
موضوعیت یافتن «زن» برای اولین بار در کشور در جشنواره فرهنگی «گیل دخت»
این عضو شورا گفت: موضوعیت یافتن « زن» برای اولین بار در کشور در جشنواره ای فرهنگی و منطقه ای با نام "گیل دخت" بخش دیگری  از رهاوردهای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر برای شهروندان در سال دوم فعالیت شورا بوده است .
تاج شهرستانی با بیان اینکه تلاش و دغدغه های همکاران ما در کمیسیون فرهنگی و سازمانهای مرتبط شهرداری به ثمر نشست و این کمیسیون هم اکنون در جایگاهی قابل قبول و با چند دستاورد که هر یک هدفی مهم برای ارتقاء سطح فرهنگی و رتبه شهروندی را دنبال می کند قرار دارد، افزود: برگزاری مسابقات رسمی و بین المللی شطرنج با نام "جام رشت"، برگزاری دومین دوره فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه ای «رشت» ، تجهیز و نوسازی دو سامانکده رشت و افتتاح سومین سامانکده در منطقه پنج شهری رشت ، حمایت های مالی و معنوی از کانونهای ملی و مذهبی و برخی باشگاه های ورزشی شهر، ایجاد سه خانه کارآفرینی مخصوص بانوان سرپرست خانواده، ایجاد خدمات الکترونیکی به شهروندان مانند پیوستن به «نشریه الکترونیک خدمات سفر کلانشهرها» ، ساخت چند بازی دیجیتالی آموزنده با تِم ها و موضوعیت هایی چون تفکیک زباله از مبدأ و... همچنین برگزاری چندین مراسم محله محور در اعیاد، مناسبتها و عزاداریها و برگزاری کنسرت هایی با نام  «گیلخند» از دیگر برنامه های انجام گرفته در ماه های گذشته در سطح محلات شهر رشت بوده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی شورای شهر رشت در ادامه با تاکید به اهمیت برگزاری دومین اجلاسیه بزرگ گردشگری مقاومت در رشت  گفت: دومین اجلاسیه بین المللی شهرهای گردشگری مقاومت کشور به رشت داده شد و شهر رشت پس از قم و بالاتر از تهران دومین میزبان این اجلاسیه بین المللی  بود که نمایندگانی از کشورهایی چون یمن ، برزیل ،عراق و... هم در آن حضور داشتند.

ایده پیوستن شهر رشت به شبکه جهانی شهرهای خلاق  صنایع دستی، از اجلاسیه بین المللی گردشگری مقاومت بود
وی گفت: ایده پیوستن شهر رشت به شبکه جهانی شهرهای خلاق  صنایع دستی از "اجلاسیه بین المللی گردشگری مقاومت" ودر پی حضور معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی کشور در این اجلاسیه شکل گرفت که در صورت تحقق، شهر رشت اولین شهر کشور خواهد بود که دارای دو برند ثبت شده در سازمان یونسکو خواهد بود.
 تاج شهرستانی در خاتمه برای شهروندان رشت سالی درخشان و توام با سلامتی و سربلندی آرزو داشت و گفت: برای نارسایی ها و نقص های موجود در شرح وظایف خود، از شهروندان فهیم رشت عذرخواهی می کنم و کماکان دغدغه مند رفع نارسایی ها خواهم بود.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید