هشدار-آتش-سوزی-در-جنگل‌ها-و-مراتع-گیلان<-p> " /> هشدار-آتش-سوزی-در-جنگل‌ها-و-مراتع-گیلان<-p> " />
کد خبر : 6886 تاریخ انتشار : ۸فروردین ۱۴۰۲ ساعت 12:32

هشدار آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع گیلان


	هشدار آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع گیلان

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به وزش باد گرم از عصر امروز، نسبت به وقوع آتش‌ سوزی احتمالی در جنگل‌ها و مراتع استان هشدار داد.
به گزارش نیمرخ گیلان/ سرخوش کرم زاده افزود: با توجه به پیش بینی افزایش دما و وزش بادهای جنوبی ( باد گرم) از عصر  امروز (سه شنبه ( 8/1/1402 ) تا پایان روز پنج شنبه (10/1/1402)  در استان گیلان، به شهروندان، گردشگران و طبیعت دوستان به طور مواکد توصیه می‌شود نکات ایمنی در پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی احتمالی در جنگل‌ها و مراتع استان گیلان را رعایت کنند.
وی افزود: کشاورزان، دامداران،علی الخصوص مسافران نوروزی، گردشگران، طبیعت دوستان و تمامی کسانی که در عرصه‌های جنگلی، مراتع و منابع طبیعی استان گیلان برای کار، فعالیت یا طبیعت گردی مشغول می‌شوند از روشن و رها کردن آتش و همچنین استفاده از هر وسیله قابل اشتعال دیگر خودداری کنند تا شاهد آتش سوزی و از بین رفتن گونه‌های درختان، جانوری و گیاهی نباشیم.
کرم زاده با بیان اینکه نیرو‌های منابع طبیعی با تمامی تجهیزات در آماده‌باش کامل هستند، تاکید کرد، مردم شریف استان ، گردشگران و طبیعت دوستان می‌توانند با مشاهده هرگونه علائم آتش‌سوزی از طریق سامانه تلفنی گویای( ۱۵۰۴ و ۱۳۹(امداد جنگل و مرتع نسبت به اطلاع‌رسانی به موقع اقدام تا به فوریت پیگیری شود.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید