برای-تأمین-برق-تابستان-۱۴۰۲-نگرانی‌های-جدی-وجود-دارد<-span><-span><-p> " /> برای-تأمین-برق-تابستان-۱۴۰۲-نگرانی‌های-جدی-وجود-دارد<-span><-span><-p> " />
کد خبر : 6940 تاریخ انتشار : ۱۴فروردین ۱۴۰۲ ساعت 14:50

وزیر نیرو:

برای تأمین برق تابستان ۱۴۰۲، نگرانی‌های جدی وجود دارد


	برای تأمین برق تابستان ۱۴۰۲، نگرانی‌های جدی وجود دارد

برای تأمین برق تابستان ۱۴۰۲، نگرانی‌های جدی وجود دارد؛ چراکه ناترازی‌ها همچنان ادامه دارد و طبیعتاً برای برطرف کردن آن، باید سال‌ها تلاش کرد، این در شرایطی است که کمتر از نیمی از نیروگاه‌های پیش‌بینی شده بر اساس برنامه ششم به بهره‌برداری رسیده‌اند.
به  گزارش نیمرخ گیلان/ به نقل از مهر، "علی‌اکبر محرابیان" با اشاره به خاموشی‌های پی‌درپی در فصل تابستان سالیان گذشته تصریح کرد: در تابستان ۱۴۰۰ از ۲۹ اردیبهشت تا ۳۱ شهریور جدول خاموشی منتشر می‌شد و روزانه یک تا سه نوبت خاموشی رخ می‌داد که هر نوبت حدود ۲ ساعت بود، اگر اقدامات دولت برای تابستان ۱۴۰۱ نبود حدود ۲۰ هزار مگاوات نا ترازی رخ می‌داد. این میزان بالغ بر ۲۵ درصد نیاز مردم و بخش مصرف است.
وی توضیح داد: به عبارت دیگر در چنین شرایطی باید حدوداً یک چهارم شبانه روز (۶ ساعت) برای همه بخش‌ها اعم از خانگی، کشاورزی، صنعتی، تجاری، عمومی، اداری و غیره در پیک مصرف خاموشی اعمال می‌شد؛ اما با مدیریت صورت گرفته هیچ‌گونه خاموشی رخ نداد، در بخش تولید و صنعت نیز به طور کامل در صنایع کوچک و خرد برق تأمین شد و در ادامه در شهرک‌های صنعتی، با تقسیم‌بندی روزهای تعطیل این امر مدیریت شد و در روز تعطیل حداکثر ۱۲ ساعت خاموشی برای صنایع بزرگ رخ داد.
این عضو کابینه دولت تاکید کرد: در صنایع فولاد ایران با گواهی انجمن بین‌المللی فولاد، تیر سال گذشته در مقایسه با تیر ۱۴۰۰ به میزان ۶۳ درصد افزایش تولید را شاهد بودیم.
محرابیان درباره چند و چون تأمین برق تابستان امسال گفت: برای تأمین برق تابستان ۱۴۰۲، نگرانی‌های جدی وجود دارد چراکه ناترازی‌ها همچنان ادامه دارد و طبیعتاً برای برطرف کردن آن، باید سال‌ها تلاش کرد، این در شرایطی است که کمتر از نیمی از نیروگاه‌های پیش‌بینی شده بر اساس برنامه ششم به بهره‌برداری رسیده‌اند.
وزیر نیرو با اشاره به پیش‌بینی ۱۴۰ اقدام برای تابستان ۱۴۰۲، افزود: از ابتدای مهرماه سال گذشته این برنامه‌ها آغاز شد؛ بخشی از این اقدامات در راه‌اندازی نیروگاه‌های جدید، رفع محدودیت‌های نیروگاه‌های موجود، توسعه و اصلاح شبکه، ایجاد پست، احداث خطوط جدید خلاصه می‌شود. اما در کنار این اقدامات، بهره‌مندی از روش‌های نوین مدیریت مصرف به صورت جدی پیگیری می‌شود.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید