اجرای-طرح-هادی-در-۱۰۵۵<-span>-روستای-بالای-20-خانوار-گیلان<-span><-span><-span><-p> " /> اجرای-طرح-هادی-در-۱۰۵۵<-span>-روستای-بالای-20-خانوار-گیلان<-span><-span><-span><-p> " />
کد خبر : 7014 تاریخ انتشار : ۲۱فروردین ۱۴۰۲ ساعت 00:00

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان خبر داد

اجرای طرح هادی در ۱۰۵۵ روستای بالای ۲۰ خانوار گیلان


	اجرای طرح هادی در ۱۰۵۵ روستای بالای 20 خانوار گیلان

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: از مجموع 2060 روستای بالای20 خانوار، تاکنون در ۱۰۵۵ روستا طرح هادی اجرا شده و شاخص برخورداری در استان ۵۲ درصد است.

اختصاصی نیمرخ گیلان- مریم شوکتی/ «حامد دائمی» در نشستی خبری با اصحاب رسانه استان ضمن گرامیداشت «21 فروردین ماه » سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حساب 100 امام (ره) گفت: حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ ۲۱ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ در فرمان تاریخی توسط امام راحل با هدف تامین مسکن محرومین و اقشار کم درآمد و محرومیت زدایی از مناطق محروم و افزایش مشارکت مردم در امور خیریه افتتاح شد که تاکنون سبب منشاء خیر و برکت زیادی برای محرومان و نیازمندان بوده و از سالیان گذشته تاکنون مشارکت و کمک های مردم و خیرین به این حساب در قالب کمکهای نقدی و غیر نقدی صورت می گیرد.

بهره برداری از 31  پروژه در فروردین ماه امسال

دائمی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد در فروردین ماه امسال پرداخت و گفت: در این دهه ۳۱ پروژه با اعتبار حدود ۵۶۸ میلیارد ریال برنامه ریزی، اقدام و به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: اجرای طرح هادی، ۲۲۰ پروژه بازنگری طرح هادی، ۱۶ پروژه تهیه طرح هادی، ۵ پروژه تهیه طرح هدف گردشگری، صدور ۶۳۱۲ برگ سند مالکیت روستایی و واگذاری ۱۱ قطعه زمین در حوزه عمران روستایی از مجموع این پروژه‌ها طی این ایام است.

اجرای طرح هادی در ۱۰۵۵ روستای بالای 20 خانوار گیلان

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان در ادامه از اجرای طرح هادی در ۱۰۵۵ روستای بالای 20 خانوار گیلان خبر داد و گفت: از مجموع 2060 روستای بالای 20 خانوار استان، تاکنون در ۱۰۵۵ روستا طرح  هادی اجرا شده  و شاخص برخورداری در استان ۵۲ درصد است.

وی همچنین گفت : طی سال گذشته در ۲۲۰ روستای گیلان بازنگری طرح هادی انجام شده و برای ۱۶ روستا هم طرح هادی تهیه و در۵ روستا طرح هدف گردشگری تهیه شد.

دائمی با اشاره  به طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی استان در سال گذشته  افزود: تا پایان سال ۱۴۰۱، ۱۱۹ هزار و ۳۸۱ متقاضی جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل استان معرفی شدند .

وی ادامه داد: در طرح  نهضت  ملی مسکن در روستاها هم  طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ، تعداد ۹۶۳۹ واحد عملیات اجرایی آنها شروع شده و ۲۴۱۴ واحد مسکونی نیز به مرحله بهره برداری رسیده است .

گزیده ای از پروژه های سال ۱۴۰۱

مدیر کل بنیاد مسکن گیلان در خاتمه به گزیده ای از پروژه های سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: اجرای ۷۲ مورد طرح هادی روستای در سطح روستاهای استان گیلان ،اجرای تحکیم بستر زیر فنداسیون پروژه های مسکن اقدام ملی شهرستانهای رشت و لنگرود،احداث راه دسترسی به سایت جدید روستای حادثه دیده از رانش در خرشک رودبار، اجرای آسفالت معابر روستایی در پروژه ترمیم نوار حفاری ها در ۸ روستا به طول بیشتر از ۶ کیلومتر ، مشارکت در آواربرداری و پی کنی در حادثه زلزله شهرستان خوی ، مشارکت در عملیات ساختمانی پروژه سیل استان خوزستان شهرستان اندیکا ، مشارکت در عملیات ساختمانی تجهیز و توسعه مرز مهران برای زائران عتبات عالیات، واریز کمکهای بلاعوض نقدی از سوی خیرین استانی به حساب ۱۰۰امام (ره) از سال ۹۴ تا پایان سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۱۹۴۵ میلیون ریال ، کمک نقدی و غیر نقدی بلاعوض حساب ۱۰۰ امام (ره) به محرومین در سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۱۰۹۲۵ میلیون ریال و کمک به ساخت ، تعمیر و تکمیل واحدهای نیمه تمام شهری و روستایی و یا کمک به تجهیز واحدهای مسکونی افراد محروم و نیازمند از محل کمکهای بلاعوض حساب ۱۰۰ امام (ره) برای ۵۴ خانوار به مبلغ ۱۲۲۲۰ میلیون ریال، از جمله  پروژه های  اجرایی بنیاد مسکن گیلان در سال گذشته است.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید