کد خبر : 8617 تاریخ انتشار : ۲۵خرداد ۱۴۰۲ ساعت 23:30

بازدید مدیرکل مدیریت بحران استانداری از پروژه های حوادثی بنیاد مسکن گیلان

مرادی :اقدامات بنیاد مسکن گیلان در حوزه محرومیت زدایی و عمران روستاها قابل تقدیر است
بازدید مدیرکل مدیریت بحران استانداری از پروژه های حوادثی بنیاد مسکن گیلان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری به همراه مهندس «حامد دائمی» مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از پروژه های حوادثی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان بازدید کردند.

به گزارش نیمرخ گیلان/ «حامد دائمی» در بازدید از پروژه دیواره گذاری روستای رودبار چیره از توابع بخش مرکزی فومن اظهار کرد: این پروژه با اعتبار تخصیص یافته به ارزش ۳ میلیارد و پانصد میلیون تومان انجام شده و به منظور تکمیل آن و احداث دیواره دوم، به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.
دائمی ادامه داد: حجم عملیات دیوار چینی برای این پروژه به میزان ۱۰۰۰ متر مکعب بوده و همچنین ۵۹۰ متر مکعب بتن ریزی انجام شده است.
وی اضافه کرد: انجام این پروژه با حجم ۵۰۰۰ هزار متر مکعب خاکبرداری و مخلوط ریزی، به ۳۰ متر مکعب بولدر ریزی احتیاج دارد.
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان تصریح کرد: مشکل رانش دیواره رودخانه با انجام دو مرحله دیواره گذاری ابتدا به ارتفاع ۱۰ و طول ۲۷ متر صورت گرفته و سپس دیواره دوم به ارتفاع ۶ و طول ۱۷ متر نیز انجام شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان در خصوص اقدامات صورت گرفته  در روستای رانشی خرشک شهرستان رودبار نیز  گفت: در پی رانش زمین در روستای خرشک و پیرو جلسات برگزار شده  انتقال سکونت گاه 34 خانوار روستا در دستور کار قرار گرفت. وی افزود: مطالعات ژئو تکنیک زمین‌شناسی نیز در منطقه انجام‌شده و  امور اجرائی و ماشین الات عمرانی نسبت به احداث مسیر دسترسی و همچنین تسطیح زمین اقدام نمود.

اقدامات بنیاد مسکن گیلان در حوزه محرومیت زدایی و عمران روستاها قابل تقدیر است
مدیرکل مدیریت بحران استانداری نیز در این بازدید ها  اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در حوزه محرومیت زدایی و عمران روستاها را قابل تقدیر دانست و ابراز داشت: جهش قابل توجه در ساخت مسکن ایمن و مقاوم روستایی بویژه برای اقشار محروم و نیازمند و همچنین ایمن سازی روستاهای در معرض خطر و اجرای طرح های هادی در روستاها موجب ماندگاری روستاییان و مهاجرت معکوس را در پی خواهد داشت.
امیر مرادی افزود: باید با شناسایی نقاط ضعف و قوت و بهره گیری از تجربیات گذشته تلاش کنیم تا حداقل خسارت های ناشی از حوادث غیرمترقبه  به استان وارد شود.
وی با تاکید بر ضرورت هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌های مربوطه در استان افزود: باید در مقابله با حوادث احتمالی آمادگی کامل داشته باشیم تا در زمان بحران غافلگیر نشویم.
مدیرکل مدیریت بحران گیلان پاکسازی مسیرهای رودخانه را از راهکارهای آمادگی برای سیلاب های احتمالی عنوان و بیان کرد: مسیرهای بسته حوادث را تشدید می کند و اگر آمادگی لازم نباشد، خسارت متوجه مردم خواهد بود.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید