کد خبر : 9368 تاریخ انتشار : ۳۱مرداد ۱۴۰۲ ساعت 22:16

«حبیب پور سیفی» هنرمند نام آشنای گیلان درگذشت

«حبیب پور سیفی» هنرمند نام آشنای گیلان درگذشت

حبیب پورسیفی هنرمند نام آشنای عرصه تلویزیون و سینمای گیلان که به علت بیماری ریوی در بیمارستان بستری بود، درگذشت.
به گزارش نیمرخ به نقل از ایرنا،، مراسم تشییع این هنرمند فقید صبح فردا چهارشنبه از محل مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت انجام می‌شود.
مرحوم پورسیفی در سال ۱۳۲۳ در رشت متولد شد و دوره ابتدائی ودبــــیرستان را در این شهر به پایان رســــــانید او برای ادامه تحصیل به تهـــــــــران عزیمت کرد و در انســــــتیتوی مربیان هنری با گرایش بازیگری و کارگـــــردانی موفق به دریافت مدرک فوق دیپـــــلم شد.
او از ۱۲ ســالگی رویای بازیگری داشت و با اجرای یک میــان پـــرده انـــتـــقـــادی در مدرسه توجـــه مربیان و معلمان را به خــــــود معطوف کرد.
در سال ۱۳۳۸ برای همکاری در رادیو گیلان هــــمراه زنده یاد احمد بدرطالعی وارد نمایــشهای رادیویی شد و به دلیل داشـــــتن صدای مناسب، توانست در نمایشهای زنده زیادی ایـفای نـقش کند. از ســـال ۱۳۴۰به عضــــــویت خانه جوانان درآمد و به مــدت ۶ سال به عنوان بازیگــــر و دکوراتور در تروپ هنری خورشید گیلان فعالیت کرد.
در گروه خورشید گیلان نمایشهای قضاوت دنیا، عروس و داماد قرن اتم، عمو رجب بچه شده، تابلو موزیکال رویای مادر، دردسـر تلفن، پیرمرد و دریا و تعدادی نمـــایش کوتاه اجرا کرد. از سـال ۱۳۴۶به استخدام آموزش و پرورش درآمد و از سال ۱۳۵۱ وارد انستیتوی مربیان هنری شد و ۲ سال بعد موفق شد با گرایش بازیگری و کارگردانی فوق دیـپلم هـنر را دریافت کند. مرحوم پورسیفی در نمایشهای “نقشی روی چوب”، ”خرمن های سوخته”، ”گلــــــدونه خانوم” به ایفای نقـــــش پرداخت. زنده یاد پورسیفی پس از انقلاب به رشت منتقل و در مدرسه لشت نشاء مشغول به کار شد و همزمان دوستان تئاتری خود را در شهر رشت جمع آوری کرد و نمایش های”میکروب ها” و “دست بالای دست” را با نام “ویتامارا”همراه زنده یاد احمد بدرطالعی و هنرمندان گروه آتوسا به صحنه برد.
آخرین کار جدی پورســیفی اجـــرای نمایـــــــش”آهــســـته با گـل سرخ”نوشته اکبــــر رادی بود که توســـــط فرزندش حسن پورســیفی کارگردانی شد. فیلم داستانی یاور(۱۳۷۲)، شوق خفاشان(۱۳۷۳)، فیلم سینمایی خدا می آید(۱۳۷۴)، داستانی روایت عاشورا(۱۳۸۰)، سریال آواز مه(۱۳۸۱)، سریال فردا روشن است(۱۳۸۸)، سریال عاقل محله(۱۳۸۸)، فیلم داستانی نقش فرش(۱۳۹۱)، فیلم داستانی این باران با آن باران فرق دارد (۱۳۹۲)، فیلم داستانی وارث(۱۳۹۲)، سریال نقطه صفر(۱۳۹۳)، فیلم داستانی درخت چشمه(۱۳۹۳)، فیلم سینمایی در دنیای توساعت چند است(۱۳۹۳)، فیلم سینمایی باران اسیدی(۱۳۹۳)، نماز باران، راز سنگ کبود، از جمله فعالیت های بازی تصویری حبیب پورسیفی است.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید