کد خبر : 13202 تاریخ انتشار : ۹اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 17:59
مدیر کل آموزش و پرورش گیلان عنوان کرد

آموزش و پرورش گیلان با سونامی بازنشستگی معلمان مواجه است/ مولد سازی ۲۲ ملک در گیلان

 آموزش و پرورش گیلان با سونامی بازنشستگی معلمان مواجه است/ مولد سازی ۲۲ ملک در گیلان

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان از جذب بیش از 1000 دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان استان خبر داد و گفت: با سونامی بازنشستگی معلمان مواجه هستیم .
به گزارش نیمرخ/ «محمد‌ حسین رمضانی» مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان پیش از ظهر امروز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران با تبریک روز معلم و استاد اظهار کرد: با اشاره به دیدگاه منحصر به‌فرد امام راحل پیرامون تربیت انسان، بدون شک بین انسان تربیت شده و تربیت نشده تمایز وجود دارد و حرکت نظام آموزشی کشور در دوره‌های پایه نیز بر همین اساس است.
وی با شاره به برنامه های متنوع آموزش و پرورش استان در بزرگداشت مقام معلم اظهار داشت: امسال ۴۵ برنامه عمده در سطح استان برگزار می شود که دیدار ۴۷ فرهنگی استان با مقام معظم رهبری ، تجلیل از معلمان نمونه منطقه ای، استانی و کشوری، تجدید میثاق با شهدا، به صدا درآمدن زنگ سپاس معلم ، عیادت از معلمان دارای بیماری های خاص و ... از مهم ترین این برنامه ها محسوب می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در بخش دیگری از سخنانش از تعیین ۹ معلم نمونه در گیلان خبر داد و گفت: یک تن از معلمان گیلانی که اهل رودبار است، به عنوان معلم نمونه  کشوری انتخاب شده است.

جذب دو هزار و ۸۹۰ معلم در گیلان‌
رمضانی از جذب دو هزار و ۸۹۰ معلم در گیلان‌ از مجموع ۱۲۸ هزار نفر سهمه جذب در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این معلمان اعم از آموزگار، معلم، دبیر نظری و فنی خواهند بود که یک هزار و ۱۱ تن دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان ورود خواهند کرد و چهار سال آینده به بدنه آموزش و پرورش ملحق می‌شوند.
 آموزش و پرورش گیلان با سونامی بازنشستگی مواجه است
وی در پاسخ به اینکه سیر زادآوری در گیلان نزولی بوده آیا جذب هزاران نفر به عنوان معلم در استان منطبق با آمایش سرزمینی هست یا خیر، گفت: امروزه آموزش و پرورش گیلان با سونامی بازنشستگی مواجه است و جذب معلم جدید می‌تواند کمبودهای موجود را جبران کند.
تاکید بر برقراری عدالت آموزشی در استان گیلان
رمضانی با تاکید بر برقراری عدالت آموزشی در استان بیان کرد: تجهیز امکانات در مدارس عشایری و مناطق محروم گیلان در اولویت قرار دارد.
وی با بیان اینکه انتقال فرهنگ ناب اسلامی از مدرسه صورت می‌گیرد، گفت: مدرسه، کلاس و کتاب درس سنگ بنای نهادینه سازی فرهنگ اسلامی در جامعه است و افراد را انقلابی و ارزشی بار می‌آورد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه نهضت مدرسه سازی در دولت سیزدهم رقم خورده است، افزود: بیش از ۷ هزار واحد آموزشی در دولت سیزدهم ساخته شده که اجرای ۹۶ پروژه آموزشی و پرورشی سهم گیلان تا به امروز در تقویت و بهبود فضاهای آموزشی است.

احداث دهکده ورزشی دانش آموزشی در گیلان


رمضانی از احداث دهکده ورزشی دانش آموزشی در گیلان خبر داد و اضافه کرد: طرح ساخت دهکده ورزشی دانش آموزشی در ۵ استان کشور به ویژه گیلان با اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی توسط مجلس تصویب شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان برگزاری امتحانات نهایی را در آینده دانش‌آموز بسیار موثر دانست و گفت: این شیوه ارزش‌یابی موجب شده تا سهم قبولی دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار در دانشگاه‌های خوب بهبود پیدا کند.

اهتمام دولت برای افزایش سطح رفاه فرهنگیان گیلانی
رمضانی از بازگشت هویت و مرجعیت علمی به مدارس با برگزاری آزمون‌های نهایی خبر داد و افزود: برگزاری آزمون های نهایی در مدارس موحب شده تا آموزش‌ها در مدارس مهارت محور و کاربردی شود و علاوه بر آن بساط مافیای کنکور نیز تا حدودی جمع شود.
وی با اشاره به اهتمام دولت برای  پیگیری‌جهت افزایش سطح رفاه فرهنگیان گیلانی خبر داد و افزود: صندوق ذخیره فرهنگیان در تعامل با آموزش و پرورش قرار است در خانه دار کردن فرهنگیان فاقد مسکن و ایجاد مراکز رفاهی ویژه فرهنگیان اقدامات مشترکی را در استان آغاز کند.

 مولد سازی ۲۲ ملک در گیلان
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از مولد سازی ۲۲ ملک در استان خبر داد و افزود: منابعی که در هر منطقه آموزش و پرورش از مولد سازی آزاد می‌شود، صرف تأمین هزینه بسته‌های رونق فضاهای آموزشی خواهد شد.
دریافت وجه از اولیاء به بهانه ارائه کارنامه ممنوع است
مدیرکل آموزش و پرورش در خاتمه تاکید کرد: دریافت وجه از اولیاء دانش‌آموزان به بهانه ارائه کارنامه ممنوع است.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید