کد خبر : 14342 تاریخ انتشار : ۱۳مرداد ۱۴۰۳ ساعت 11:08

آغاز ۷ پژوهش باستان ‌شناسی در گیلان

آغاز ۷ پژوهش باستان ‌شناسی در گیلان

مدیر کل میراث ‌فرهنگی استان گیلان گفت: با اخذ مجوز از پژوهشگاه وزارتخانه میراث ‌فرهنگی، ۷ پژوهش باستان ‌شناسی در استان آغاز می‌شود.
به گزارش نیمرخولی جهانی» مدیر کل میراث ‌فرهنگی استان گیلان اعلام کرد: به منظور انجام پژوهش علمی، پاسخ به استعلام‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی، تعیین عرصه و حریم بناها و محوطه‌های تاریخی و نجات بخشی آثار، اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث ‌فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است.
جهانی با اشاره به لزوم انجام و توسعه فعالیت‌های پژوهشی باستان‌شناسی در استان گفت: مکاتبات لازم به منظور اخذ مجوز برای کاوش‌های باستان‌شناسی محوطه‌های دستکند جیرنده، بقعه خواهر امام (ره) رشت، تعیین عرصه و حریم محوطه خورگام، بررسی و شناسایی محوطه‌های بخش رحمت آباد، تعیین عرصه و حریم محوطه‌های مریان و آق اولر، کاوش باستان شناسی محوطه کهنه ماسوله و کاوش باستان‌شناسی در گورستان لیارسنگ بن انجام شده و با صدور مجوز و استقرار هیات‌ها، فعالیت‌های باستان شناسی به زودی آغاز خواهد شد.
او تحقیقات علمی در حوزه‌های مختلف از جمله کاوش‌های باستان‌ شناسی را ضروری دانست و گفت: یکی از راه‌های اصلی دستیابی به اطلاعات دوران‌های پیش از تاریخ، به حتم باستان شناسی و نتایج حاصل از کاوش‌های علمی است که در صورت تحقق این مهم، بخشی از ابهامات دوران‌های پیش از تاریخ آشکار می‌شود.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید