کد خبر : 14744 تاریخ انتشار : ۱۷شهریور ۱۴۰۳ ساعت 18:47

پنج میلیون گردشگر طی ۵ روز به گیلان سفر کردند

پنج میلیون گردشگر طی 5 روز به گیلان سفر کردند

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: از دهم تا ۱۵ شهریور ماه نزدیک به ۵ میلیون نفر به استان سفر کردند.
به گزارش نیمرخ/ «ولی جهانی» اعلام کرد: این مسافران به صورت زمینی و ناوگان هوایی وارد استان شده اند که عمده آنها با وسایل نقلیه شخصی به گیلان سفر کرده اند.
وی عنوان کرد: بر این اساس طی این ایام ۴۷۸ هزار و ۴۲ دستگاه خودرو وارد استان شده اند که بیشترین آن در روز ۱۲ شهریورماه با تعداد بیش از ۱۱۰ هزار دستگاه خودرو بوده است و شلوغترین و پرترددترین محور نیز آزادراه قزوین - رشت بوده است
وی با بیان اینکه طی این ایام ظرفیت اماکن اقامتی ثابت و موقت استان تکمیل بوده است، افزود : در این روزها بالغ بر هفت میلیون و ۴۶۱هزار و ۷۷۵ نفر- شب اقامت در این مراکز استان به ثبت رسیده است.
جهانی تصریح کرد: ضریب اشغال تاسیسات اقامتی استان در این پنج روز ۱۱۵ درصد بوده است.
وی عنوان کرد: در حال حاضر سه هزار و ۱۷۶ واحد اقامتی با حدود ۵۰ هزار تخت در استان فعال و میزبان مسافران است که ۱۱۵ واحد آن هتل، ۵۱ هتل آپارتمان، ۱۰۲ مجتمع گردشگری، ۱۹ واحد مجتمع سرگرمی و تفریحی، ۱۷۱ اقامتگاه بومگردی، ۵ واحد اقامتگاه سنتی و ۲ هزار و ۶۶۰ خانه مسافر است.
وی تصریح کرد: طی این مدت نظارت بر مراکز اقامتی، سیاحتی و تفریحی به صورت جدی و متمرکز انجام شده چنانکه ۴۲۵ مورد از تاسیسات گردشگری استان بازدید شد.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید