کد خبر : 14889 تاریخ انتشار : ۳۰شهریور ۱۴۰۳ ساعت 18:43
امام جمعه رشت :

وحدت مسلمانان،جنایات رژیم صهیونیستی را ریشه کن می کند

وحدت مسلمانان،جنایات رژیم صهیونیستی  را ریشه کن می کند

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با بیان اینکه غیورترین جوانان ما در حمایت از انقلاب اسلامی در دفاع مقدس به شهادت رسیدند؛ خطاب به اوکراینی ها گفت:آمریکا به هیچ کشوری رحم نمی کند و از اوکراین خرابه ای بیش نمی خواهد.
به گزارش نیمرخ/ آیت الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز در خطبه‌های مراسم عبادی-سیاسی نماز جمعه در مصلی اما خمینی(ره) این شهر، ضمن تبریک فرارسیدن میلاد خجسته رسول اکرم(ص) و گرامیداشت آغاز هفته وحدت اظهار کرد: امروز شاهد هستیم به برکت اسلام، رهنمودهای رهبر حکیم انقلاب و امام خمینی (ره) و همچنین به برکت آگاهی مسلمانان هر روز برادری و وحدت بین شیعه و سنی اتفاق می افتد.
وی با اشاره به ضرورت اتحاد دنیای اسلام که جزو منویات رهبر انقلاب نیز هست، افزود: زیرا وحدت دنیای اسلام می‌تواند جنایات صهیونیست‌ها را ریشه کن کند.
به گفته خطیب جمعه رشت، رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان اخیر خود در جمع علمای اهل سنت فرمودند همدلی و همدردی حقیقتی ارزشمند است و امروز یکی از واجبات قطعی حمایت از مظلومان غزه و فلسطین است و هرکس هر طور می‌تواند چه به لحاظ مادی و چه سیاسی باید از مظلومان فلسطین حمایت کند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه هر گونه تفرقه و نفاق میان امت و رهبران اسلامی موجب وقاهت رژیم منحوس صهیونیستی و اقدام علیه ملت مظلوم مسلمان می شود؛ تصریح کرد: اگر همه ی امت های اسلامی متحد شوند نتانیاهو جرات ریختن بمب بر سر مردم بی دفاع غزه را ندارد.
به گفته وی، باید به فرموده مقام معظم رهبری، با کسانی که وحدت را مخدوش می‌کنند مقابله کرد؛ زیرا برخی از خواص دانسته به وحدت امت اسلامی لطمه وارد می‌کنند؛ این افراد ضرر اختلاف مذهبی را برای دنیای اسلام درک نمی‌کنند و این جای تعجب دارد که چطور متوجه این معنا نمی شوند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه امروز مردم زجر کشیده و ستمدیده غزه و فلسطین فریادشان بلند است که ای مسلمانان و ای سران دنیای عرب به ما کمک کنید، خاطرنشان کرد: متاسفانه جز چند کشور و در راس آنها جمهوری مقدس اسلامی ایران که از این مردم حمایت می کنند، بقیه سکوت کرده اند و سران دنیای عرب با سکوتشان از رژیم غاصب صهیونیستی حمایت می کنند.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ۳۱ شهریور ماه و آغاز هفته دفاع مقدس اظهار داشت: نسل حاضر، بداند غیورترین جوانانی که از پشت میزهای مدرسه و دانشگاه و خیابان های این مرز و بوم در حمایت از انقلاب اسلامی و در دفع شر بیش از ۳۰ کشور که صدام جنایتکار را به پیش می راندند که ریشه انقلاب اسلامی را بخشکانند جان بر کف برای دفاع از مرزهای جغرافیایی و عقیدتی شهید شدند و ما آزادی و استقلال امروز کشور را مدیون ایثار و از جان گذشتگی جوانانمان هستیم.
امام جمعه رشت در پایان با اشاره به هشدار اخیر ولادیمیر پوتین به برخی از دولت‌های اروپایی که به اوکراین موشک‌های دوربرد می‌دهند تا عمق روسیه را هدف قرار دهند؛ یادآورشد: این کشورهای اروپایی بدانند که آمریکایی‌ها به شما هم رحم نخواهد کرد.
آیت الله فلاحتی اوکراینی‌ها را مورد خطاب قرار داد و گفت: بدانید! آمریکایی‌ها از اوکراین چیزی جز ویرانه نمی‌خواهند.
 وی افزود: چون اروپایی‌ها ممکن است خود را در آینده نه چندان دور به قدرت های نوظهور سه گانه جهان یعنی روسیه، ایران و چین متصل کنند؛ از اینرو اروپائیان نیز می خواهند شما را نابود کنند و این را بدانید که آنها برای شما هیچ ارزشی قائل نیستند و تنها تلاش می‌کنند موشک‌های خود را به شما بفروشند.
امام جمعه رشت همچنین با اشاره به فرارسیدن روز سه‌شنبه چهارم مهرماه، بر اهمیت توجه به نقش سربازان در کشور تاکید کرد.
وی روز سرباز را به همه سربازان میهن اسلامی تبریک گفت و برای سلامتی آنها دعا کرد.
آیت الله فلاحتی همچنین در مورد ضرورت مشورت و مشورت کردن به عنوان یکی از حقوق معنوی افراد و اموزه های دین اسلام گفت: مشورت کردن و مشاوره آثار مثبت فراوانی در زندگی افراد بشر دارد که مهترین ان جلوگیری از ایجاد اختلاف و تفرقه و تصمیم گیری های صحیح است.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید