کد خبر : 14926 تاریخ انتشار : ۳مهر ۱۴۰۳ ساعت 01:45
مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان عنوان کرد

تعیین تکلیف درمانگاه منجیل پس از ۳۳ سال / تداخل زمین بیمارستان رسول اکرم رشت با پروژه راه آهن

تعیین تکلیف درمانگاه منجیل پس از 33 سال / تداخل زمین بیمارستان رسول اکرم رشت با پروژه راه آهن

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان با اشاره به این که کلنگ بزرگترین درمانگاه فوق تخصصی تامین اجتماعی کشور در رشت زده شده است، گفت: نیازمند دریافت کاربری درمانی برای زمین بیمارستان حضرت رسول هستیم تا این پروژه را آغاز کنیم.
به گزارش نیمرخ/ دکتر «حسین ابراهیمی» مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه، خبرنگاران را بازوان قدرتمند دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها برای حل مشکل مردم دانست و گفت: در دنیای امروزی رسانه ها در جهت دهی افکار، رفتار و هویت فرهنگی جوامع نقش بسزایی دارند و می توانند کمک شایانی به بهبود وضعیت  و کیفیت زندگی مردم نموده و نیز زبان گویا و حلقه اتصال مردم و  مسئولان باشند.
دکتر ابراهیمی با اشاره به بلاتکلیفی بیش از سه دهه ای درمانگاه  تامین اجتماعی شهر منجیل بیان کرد: این درمانگاه پس از مرحله عقد قرارداد با اعتبار بیش از 435  میلیارد ریال در مرحله بازسازی و راه اندازی قرار گرفته است.

تعیین تکلیف درمانگاه منجیل پس از 33 سال


مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان از آغاز عملیات مقاوم سازی درمانگاه منجیل در ماه جاری خبر داد و اضافه کرد: به منظور توسعه و توزیع عادلانه درمان و خدمت رسانی بیشترو بهتر و نیز دسترسی راحت تر مردم و بیمه شدگان به خدمات سازمان تامین اجتماعی، پس از مقاوم سازی و راه اندازی ساختمان درمانگاه منجیل، این مرکز درمانی پس از 3 دهه بلاتکلیفی ارائه خدمات خواهد کرد.
افزایش 25 تخت بیمارستان بیمارستان رسول اکرم رشت
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بیمارستان حضرت رسول (ص) رشت افزود: در پروسه میان مدت این بیمارستان از  207 تخت به ۲۳۲ تختخواب تبدیل شد که این امر سبب افزایش ظرفیت خدمت رسانی در برخی از بخش های بیمارستان و تبدیل بخش نوزادان به بخش مراقبت های ویژه نوزادان می شود.

دکتر ابراهیمی در ادامه به تشریح وضعیت درمانگاه‌های تأمین اجتماعی استان پرداخت و بیان کرد: متاسفانه با توجه به اینکه ساختمانهای اغلب مراکز درمانی تامین اجتماعی سطح استان نظیر پلی کلینیک تخصصی شماره یک رشت، درمانگاه لاهیجان و... قدیمی است و در حال حاضر از حداکثر ظرفیت جهت خدمت رسانی استفاده می کنند، عملا توسعه فضای فیزیکی و تغییرات بهینه مقدور نمی باشد به همین جهت طی 3 ساله اخیر به دنبال بازسازی یا احداث ساختمان جدید برای مراکز درمانی بوده ایم، که نتیجه آن دریافت مجوز و کلنگ زنی مجتمع درمانی، اداری و رفاهی لاهیجان، بازسازی و سه شیفت شدن درمانگاه فومن بوده است.
ضریب اشغال ۳۰ درصدی تختهای بیمارستان شهید املاکی لنگرود
وی با اشاره به ضریب اشغال ۳۰ درصدی تختهای بیمارستان شهید املاکی لنگرود اظهار کرد: درصورت همکاری  دانشگاه علوم پزشکی گیلان جهت صدور پروانه بهره برداری و با بهره گیری از حداکثر ظرفیت این بیمارستان در خدمت رسانی، قطعا شاهد افزایش ارائه خدمات و رشد ضریب اشتغال تختهای بیمارستان شهید املاکی لنگرود خواهیم بود؛ این در حالی است که امروزه اعمال جراحی بزرگ و موفقیت آمیزی در این بیمارستان  انجام می‌شود.
تداخل زمین بیمارستان رسول اکرم رشت با پروژه راه آهن
مدیر درمان تأمین اجتماعی گیلان همچنین با اشاره به مساله تداخل زمین بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت با پروژه راه آهن بیان کرد: متاسفانه به دلیل کار غیر کارشناسی و سهل انگاری، در سال 1399 کاربری بخش قابل توجهی از زمین بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تامین اجتماعی رشت به ایستگاه راه آهن تبدیل شده است و همین امر سبب توقف عملیات اجرایی طرحهای توسعه ای نظیر احداث مجتمع درمانگاهی (بزرگترین درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی کشور)، اورژانس و آنژیوگرافی و سایر طرحها شده و برای تعیین تکلیف اراضی حذف شده و نیز حل مسئله تغییر کاربری زمین بیمارستان از ایستگاه راه آهن  به درمانی، نیاز به همکاری و همراهی بیشتر مسئولان استانی است.
دکتر ابراهیمی با اشاره به تعرفه پایین پزشکان عمومی و متخصص همکار خاطرنشان کرد:  سال گذشته ۱۸۶ پزشک عمومی و متخصص داشتیم که امسال به ۲۴۵ نفر رسیده است.
ابراهیمی بیش از نیمی از پرسنل مدیریت درمان تامین اجتماعی استان را از بانوان دانست و تاکید کرد: ۷۰ درصد پرسنل نیز درمانی هستند.
مدیر درمان تأمین اجتماعی گیلان خواستار ثبت شماره تلفن همراه اصلی در سامانه تامین اجتماعی شد و خاطرنشان کرد: نسخه پزشک و نسخه داروخانه برای بیمه شده پیامک می شود که امکان هرگونه تخلف را رفع می کند.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید