پیش‌بینی-صرفه‌جویی-بیش-از-۳۰۰-هزار-متر-مکعب-گاز-با-تعطیلی-روز-پنجشنبه<-span><-strong><-span><-p> " /> پیش‌بینی-صرفه‌جویی-بیش-از-۳۰۰-هزار-متر-مکعب-گاز-با-تعطیلی-روز-پنجشنبه<-span><-strong><-span><-p> " />
کد خبر : 6175 تاریخ انتشار : ۲۲دی ۱۴۰۱ ساعت 14:29

مدیرعامل شرکت گاز گیلان عنوان کرد

پیش‌بینی صرفه‌جویی بیش از ۳۰۰ هزار متر مکعب گاز با تعطیلی روز پنجشنبه


	پیش‌بینی صرفه‌جویی بیش از ۳۰۰ هزار متر مکعب گاز با تعطیلی روز پنجشنبه

مدیرعامل شرکت گاز گیلان از شناسایی  بیش از 6800 مشترک پرمصرف گاز در استان خبر داد و گفت : پیش‌بینی می کنیم با تعطیلی روز پنجشنبه، بیش از 300 هزار هزار متر مکعب در مصرف گاز صرفه‌جویی شود.

به گزارش نیمرخ گیلان به نقل از شبستان/ «عیسی جمال نیکویی» شامگاه چهارشنبه (۲۱ دی ماه) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری با موضوع تعطیلی ادارات، نهادها و بانکها در روز پنجشنبه (۲۲ دی) با هدف کاهش مصرف گاز خبری اظهار داشت: با این تعطیلی پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۰۰ هزار متر مکعب در مصرف گاز صرفه‌جویی شود.
 مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در پاسخ به این پرسش که الگوی مصرف گاز در کشور چقدر است و مردم چه میزان باید در مصرف صرفه‌جویی کنند، تصریح کرد: میانگین دمای آسایش در کشور بین ۱۸ تا ۲۱ درجه در منزل تعیین شده و تقاضا داریم مردم دمای محیط منازل خود را تا جایی که می‌توانند به ۲۱ درجه کاهش دهند.
 جمال نیکویی دمای آسایش در استان گیلان را طبق تجربیات به عمل آمده بالای ۲۵ درجه ذکر نمود و اذعان کرد: از مشترکان تقاضا داریم حداقل در شرایط فعلی و پیک مصرف بیشتر از لباس گرم استفاده کنند و محیط منازل خود را به سمت ۲۱ درجه سوق بدهند.

مجبور شدیم در ایام پیک مصرف، گاز صنایع را قطع کنیم
وی با بیان اینکه در صورت رعایت الگوی مصرف خانگی، گاز صنایع و کارخانجات استان گیلان وصل و پایدارتر خواهد شد، یادآور شد: شرکت گاز استان گیلان مجبور شد در ایام پیک مصرف، گاز صنایع را قطع کند تا گاز خانگی را پایدار نگه دارد.
 مصرف 26 میلیون متر مکعب گاز طی 24 ساعت
مدیرعامل شرکت گاز گیلان آماری هم از مصرف گاز در شبانه روز گذشته در گیلان ارائه داد و افزود: در ۲۴ ساعت روزسه شنبه ، بیش از ۲۶ میلیون متر مکعب مصرف گاز در استان گیلان داشتیم که این مقدار مصرف گاز در مقایسه با روز اول هفته که ۲۰ میلیون متر مکعب بود ، شش میلیون متر مکعب افزایش داشت.
 جمال نیکویی میزان مصرف روزانه گاز صنایع استان گیلان را حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب اعلام و اضافه کرد: این مقدار اضافه مصرف، یعنی شش میلیون متر مکعب دقیقا معادل مصرف یک نیروگاه ما در فصل تابستان است؛ ضمن اینکه این شش میلیون می‌تواند شش روز صنایع استان گیلان را پایدار نگه دارد.

شناسایی 6800 مشترک پرمصرف در گیلان
 وی نحوه برخورد با مشترکان پرمصرف گاز را هم برشمرد و ابراز داشت: شرکت گاز استان گیلان بیش از شش هزار و‌ ۸۰۰ مشترک پرمصرف را شناسایی کرده و برای آنها پیامک هشدار مبنی بر اینکه در پلکان ۱۱ و ۱۲ هستند ارسال شده است.
 مدیرعامل شرکت گاز گیلان اظهار داشت: طبق دستور، شرکت گاز استان گیلان باید با اطلاع قبلی و پس از ارسال پیامک و انجام پایش‌های جدید، گاز مشترکان پرمصرف را قطع کند.

قطع گاز ۳۰۰ مشترک پرمصرف در گیلان
 جمال نیکویی از قطع گاز بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ مشترک در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: گاز این مشترکان که همگی مشترک خانگی هستند، با تعهد مجددا وصل شده و به آنان گفتیم اگر در پایش‌های بعدی باز هم الگوی مصرف را رعایت نکنند، گاز آنها به شکل طولانی تری قطع خواهد شد.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید