مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اجرای طرح «کانون مدرسه» با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: طرح زمینه ارائه هنرمندانه آموزههای فرهنگی و تربیتی فراهم می کند.
به گزارش نیمرخ گیلان به نقل از مهر، محمد فائزی پیش از ظهر پنج شنبه در نشست برنامهریزی و هماهنگی طرح «کانون مدرسه» اظهار کرد: لازماست فرزندان ایران اسلامی به ابزار آیندهسازی مجهز شوند و این مهم جز با همافزایی فرهنگی مسیر نیست.
مدیرکل آموزش و پرورش رشد و بالندگی کودکان را نیازمند عبور از گذرگاههای مختلف و مراکز عرضه کالاهای فرهنگی متنوع دانست و گفت: دنیای امروز، عصر ارائه بستههای فرهنگی مخاطبپسند است و ضرورتدارد آموزههای فرهنگی و تربیتی مبتنی بر باورهای ایرانیاسلامی، در قالبی شکیل و مورد قبول کودکان و نوجوانان عرضهشود.
مراکز کانون، محلی برای ارائه مطالب و محتوای مفید
وی با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهعنوان مکمل نظام آموزشی کشور و محلی برای خدماترسانی مخاطبپسند است، با تاکید بر اینکه کودک و نوجوان، علاوه بر فراگیری آموزشهای درسی، نیازمند دریافت خدمات فرهنگی خلاقانه است، تصریحکرد: کانون، مجموعهای قابل اعتماد محسوبمیشود و میتواند در سایه همافزایی با آموزش و پرورش، نقش بهسزایی در رشد مخاطب و پیشگیری از «راهزنی فرهنگی و تربیتی» ایفا کند.
برپایی اردوهای فرهنگی با آورده تربیتی، مورد تاکید آموزش و پرورش
فائزی در ادامه به اجرای طرح کانونمدرسه طی سهسال آتی اشاره و با بیان اینکه سیاست آموزش و پرورش برگزاری اردوهای فرهنگی با آوردههای تربیتی است، اظهار داشت: این طرح، زمینه ارائه هنرمندانه آموزههای فرهنگی و تربیتی را به دانشآموزان فراهم میکند و میتوان با استفاده مناسب از این فرصت آموزشی و پرورشی و امین قراردادن کانون و مربیان آن، بسترهای لازم را برای عرضه هدفمند فعالیتهای فرهنگی ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه بهرهگیری از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان برای معرفی بیشتر کانون تیز باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: آموزش و پرورش تنها مجموعهای است که امکان ارتباط مستقیم با والدین و دانشآموزان را دارد.
فائزی گفت: ضروری است از این فرصت به بهترین شکل ممکن برای معرفی و رونقبخشی هرچه بیشتر به مراکز کانون پرورش فکری استفادهشود.
وی اضافهکرد: کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش، ذیل عنوانهای متفاوت و با همراهی هم در یک مسیر حرکت میکنند و طرح کانونمدرسه نمونهای از این مشارکتها در جهت ارتقای توانمندیها، غنیسازی اوقات فراغت و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در میدان و در عرصه فضای مجازی است.