کد خبر : 12164 تاریخ انتشار : ۲۵دی ۱۴۰۲ ساعت 15:09
مدیر کل استاندارد گیلان خبر داد

اعطای نشان حلال به ۴۸ محصول و فرآوری در گیلان

✅ اعطای پروانه های کاربرد نشان حلال به شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان
اعطای نشان حلال به ۴۸ محصول و فرآوری در گیلان

مدیر کل استاندارد گیلان از اعطای نشان حلال به ۴۸ محصول و فرآوری در این استان خبر داد و گفت: اعطای نشان حلال در گیلان ۳ رقمی می‌شود.
به گزارش نیمرخ به نقل از مهر، «مجتبی معصوم نژاد» ظهر دوشنبه در همایش اهدای نشان حلال به یکی از شرکت‌های لبنی گیلان اظهار کرد: نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی و مواد غذایی بسیار اهمیت و ضرورت دارد.
وی با تاکید بر لزوم توجه به نظارت بر عملکرد صنایع غذایی افزود: واحدهای تولید مواد غذایی و صنایع غذایی که با سلامت مردم ارتباط مستقیم دارند مورد توجه ویژه استاندارد قرار دارند.
مدیر کل استاندارد گیلان از اعطای نشان حلال به ۴۸ محصول و فرآوری در این استان خبر داد و اضافه کرد: تا سال گذشته در گیلان فقط ۹ محصول دارای نشان حلال بود که اکنون این رقم به ۵۷ مورد رسیده است.

تعداد پروانه‌های حلال گیلان ۳ رقمی می‌شود
معصوم نژاد با بیان اینکه تعداد پروانه‌های حلال گیلان ۳ رقمی می‌شود، گفت: اقدامات اولیه برای اعطای نشان حلال به ۷۵ محصول دیگر در گیلان انجام شده است.
وی با بیان اینکه اعطای نشان حلال راه صادرات را برای تولیدکنندگان هموار می‌کنند، افزود: نشان حلال یک برند در تراز جهانی برای محصولات تلقی می‌شود و اهمیت ویژه دارد.

اعطای پروانه های کاربرد نشان حلال به شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان

در ادامه این مراسم مدیر کل استاندارد استان به همراه جمعی از مدیران و معاونین استاندارد و همچنین گروهی از خبرنگاران و اصحاب رسانه  ضمن بازدید از قسمتهای مختلف شرکت تولیدی شیرپاستوریزه پگاه گیلان، طی مراسمی پروانه های کاربرد نشان حلال این شرکت را اعطا کرد.

معصوم نژاد گفت: شرکت پگاه در همه جنبه ها پایش کیفیت را خط قرمز خود قرار داده و امروز نیز بر حسب وظیفه از این واحد خوش نام و روند کیفی محصولات آن با حضور اصحاب رسانه بازدید بعمل می آید تا فعالیت های مجموعه پگاه گیلان پر رنگ تر اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تبصره ۲ ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال در کشور شناخته شده است، گفت: واحد‌های تولید محصولات غذایی دارنده این نشان علاوه بر رعایت قوانین و اصول تولید بهداشتی و استاندارد، باید در امر حلیت و طهارت محصولات خود نیز دقت لازم را داشته باشند.

معصوم نژاد اخذ نشان استاندارد حلال را عامل مهمی در ورود محصولات غذایی ایران اسلامی به بازار بزرگ بیش از یک تریلیون دلاری غذا و نوشیدنی حلال در جهان دانست و با اعلام صدور ۵۷ پروانه کاربرد نشان حلال در استان گیلان ضمن تشکر و قدردانی از مدیریت و کارکنان مجموعه تولیدی شیر پاستوریزه پگاه گیلان به جهت همت و پشتکار در دریافت تعداد بیشتری از این پروانه های صادر شده، تعداد ۱۰ پروانه کاربرد نشان حلال صادر شده جدید این شرکت را به مدیریت مجموعه اعطا کرد.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید